Przepisy FDA dotyczące tytoniu – pułapki i możliwości cd

W 2003 r. WHO ogłosiła swój pierwszy traktat – Konwencję ramową w sprawie kontroli wyrobów tytoniowych, który został opracowany w celu zwalczania nadchodzącej pandemii poprzez stworzenie sojuszu państw zobowiązanych do kontrolowania palenia tytoniu za pomocą szeregu wspólnych środków zdrowia publicznego i polityki podatkowej. Traktat został podpisany i ratyfikowany przez ponad 150 krajów. Warto zauważyć, że administracja Busha nie przesłała do Senatu traktatu do ratyfikacji. Biorąc pod uwagę możliwość przywrócenia kontroli nad tytoniem w agendzie federalnej, praktycznie wszystkie główne grupy zajmujące się zdrowiem publicznym i medycyną, w tym American Cancer Society, American Heart Association, American Lung Association i American Medical Association, zdecydowanie popierają ustawę FDA . Niemniej jednak kilku wybitnych zwolenników kontroli tytoniu, takich jak Stanton Glantz z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco, wyraziło sceptycyzm, twierdząc, że poparcie Philip Morris wskazuje, że przepisy prawdopodobnie przyniosłyby korzyści jego interesom korporacyjnym. I z pewnością, z historycznego punktu widzenia, ustawodawstwo Kongresu uchwalone pod rubryką regulacji często wracało, by prześladować obrońców zdrowia publicznego. Słabe i w dużej mierze nieskuteczne etykiety ostrzegawcze na opakowaniach papierosów są prawdopodobnie najlepszym przejawem talentu przemysłu tytoniowego do przekształcenia wysiłków regulacyjnych we własne interesy. Gdy produkty tytoniowe zaczęły uprawiać takie etykiety, branża wielokrotnie spierała się w sporach, z dużym sukcesem, że jej produkt został zwolniony z odpowiedzialności przez mandat Kongresu. Chociaż nie ma dowodów na to, że taka ochrona prawna była zamierzona przez wcześniejsze ustawodawstwo dotyczące wyrobów tytoniowych, teraz wiemy z wcześniejszych tajnych dokumentów wewnętrznych, że przemysł faktycznie faworyzował takie ustawodawstwo jako broń w obronie przed procesami sądowymi.4
Marlboro, circa 1990.Hilip Morris przedstawił Marlboro Man w latach 50. jako symbol nowej wytrzymałej i męskiej filtrowanej marki, starając się rozwiązać rosnące obawy społeczeństwa dotyczące ryzyka związanego z paleniem.
Ze zbiorów Uniwersytetu Stanforda (tobacco.stanford.edu)

Dlatego też rzecznicy zdrowia publicznego i Kongres muszą w pełni zrozumieć wszystkie konsekwencje regulacji FDA. Niektórzy krytycy odnosili się do wrodzonych kompromisów wymaganych do uchwalenia takiego rachunku jako taniec z diabłem . W tym przypadku diabeł tkwi w szczegółach. Czy przepisy FDA prowadzą do interwencji, które jeszcze bardziej zmniejszają powszechność palenia w Stanach Zjednoczonych i ich wpływ na obciążenie chorobami. Obecnie więcej niż jeden z pięciu dorosłych jest palaczem regularnie, a ponad 430,000 zgonów każdego roku w wyniku używania papierosów. Proponowane ustawodawstwo, jeśli zostanie przyjęte, będzie tylko początkiem; Aby rozporządzenie mogło odnieść sukces z punktu widzenia zdrowia publicznego, wymagana byłaby ciągła czujność ze strony Kongresu i rzeczników kontroli tytoniu, aby zagwarantować, że ustawa chroni społeczeństwo przed szkodliwymi skutkami palenia poprzez zapobieganie i zaprzestanie palenia, a także poprzez oraz niezależna ocena naukowa produktów tradycyjnych i nowych. Niemniej jednak, pomimo początkowych ograniczeń, projekt ustawy oferuje ważną nową federalną siłę nacisku na ograniczanie chorób, niepełnosprawności i zgonów związanych z paleniem.
Podczas gdy Kongres debatuje nad regulacją tytoniu przez FDA, mądrze byłoby rozważyć sposoby powiązania poważnych wysiłków zmierzających do zmniejszenia używania tytoniu w tym kraju do wysiłków zmierzających do zmniejszenia ciężaru chorób związanych z paleniem tytoniu na całym świecie. Ratowanie życia przed różnorodnymi szkodami tytoniu nie powinno być postrzegane jako gra o sumie zerowej. Nie należy też uznawać przepisów FDA dotyczących amerykańskich wyrobów tytoniowych za oferujące nowy szacunek dla branży, która, jak orzekł sędzia federalny, dopuszcza się rabunku i oszustw przez ponad pół wieku.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Dr Brandt donosi, że służy jako ekspert w Departamencie Sprawiedliwości w Stanach Zjednoczonych przeciwko Philip Morris i in. w 2004 r. i otrzymała dofinansowanie od Flight Attendant Medical Research Institute w celu zbadania biernego palenia. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Rozmowa z Allanem Brandtem i prezentacja slajdów historycznych reklam tytoniowych na stronie www.nejm.org.
Ten artykuł (10.1056 / NEJMp0803729) został opublikowany na stronie www.nejm.org w dniu 28 lipca 2008 r.
Author Affiliations
Dr Brandt jest profesorem historii medycyny w Harvard Medical School w Bostonie i dziekanem Graduate School of Arts and Sciences na Uniwersytecie Harvarda w Cambridge, MA.

[przypisy: dentysta płock, implanty stomatologiczne warszawa, magnesy ferrytowe ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta płock implanty stomatologiczne warszawa magnesy ferrytowe