Ustawodawstwo bez dymu tytoniowego i hospitalizacje w ostrym zespole wieńcowym cd

Jednak każda zmiana populacji obejmowałaby zmniejszenie liczby osób palących i zwiększenie liczby byłych palaczy. Dlatego wśród byłych palaczy zmniejszenie liczby osób przyjmujących lekceważy zmniejszenie częstości. Ustawodawstwo bez dymu może zmniejszyć częstość palenia w populacji lub liczbę wypalanych papierosów, ale nie zmieni względnego ryzyka związanego z paleniem określonej liczby papierosów. Wśród palaczy spadek częstości występowania zmniejszyłby liczbę osób przyjmujących, ale nie miałby wpływu na częstość występowania, a zatem zmiana liczby przyjęć jest bardziej znacząca niż przypadki populacyjne. Częstość palenia w populacji osób, które nigdy nie paliły, prawdopodobnie nie zmieni się w ciągu roku wśród pacjentów w grupie wiekowej zagrożonej ostrym zespołem wieńcowym, ponieważ palenie zwykle rozpoczyna się w znacznie młodszym wieku. Dlatego wśród osób, które nigdy nie paliły, procentowe zmniejszenie liczby przypadków ostrego zespołu wieńcowego będzie równe procentowemu zmniejszeniu częstości występowania ostrego zespołu wieńcowego. Dane binarne i porządkowe porównano z użyciem testów chi-kwadrat i testów dla trendu. Zastosowaliśmy t-testy z dwiema próbkami do logarytmicznej transformacji danych dotyczących poziomów kotyniny. Analizy przeprowadzono przy użyciu oprogramowania SPSS dla Windows, wersja 13.0 (SPSS).
Wyniki
Rekrutacja na ostry zespół wieńcowy
Rysunek 1. Rycina 1. Rekrutacja na ostry zespół wieńcowy według miesięcy przed i po ustawie o zakazie palenia. Przed uchwaleniem ustawy zakazującej palenia z miejsc publicznych, 3235 pacjentów przyjęto do szpitala z powodu ostrego zespołu wieńcowego. Po przyjęciu ustawodawstwa liczba ta spadła o 17% (przedział ufności 95% [CI], 16 do 18), do 2684. Liczba miesięcznych przyjęć w całym okresie zmniejszyła się; spadek ten stał się wyraźniejszy w miarę upływu czasu po wdrożeniu prawodawstwa (P = 0,02 w teście chi-kwadrat dla trendu) (rysunek 1). W Anglii liczba przyjęć do ostrego zespołu wieńcowego zmniejszyła się o 4% w podobnym okresie. W Szkocji tendencja w ciągu 10 lat poprzedzających prawodawstwo wynosiła 3% średniej rocznej redukcji (95% CI, 3 do 4), przy maksymalnym zmniejszeniu o 9% w 2000 r .; tej redukcji nie można było przypisać liczbie pacjentów, którzy nie byli hospitalizowani i którzy zmarli z powodu ostrego zespołu wieńcowego. Liczba pacjentów, którzy nie byli hospitalizowani i którzy zmarli z powodu ostrego zespołu wieńcowego zmniejszyła się o 6%, z 2202 pacjentów w okresie 2005-2006 do 2080 pacjentów w okresie od 2006 r. Do 2007 r.
Tabela 1. Tabela 1. Liczba przyjęć na ostrą zespół wieńcowy (ACS) w zależności od wieku, płci i statusu palenia przed i po wprowadzeniu prawodawstwa wolnego od dymu. Spośród 3235 pacjentów z ostrym zespołem wieńcowym przyjętych do szpitala przed uchwaleniem ustawy, 2806 (87%) wyraziło pisemną świadomą zgodę na udział w badaniu, 252 (8%) nie było w stanie wyrazić świadomej zgody na piśmie, a 177 (5 %) odmówił udziału. Spośród 2684 pacjentów z ostrym zespołem wieńcowym przyjęto do szpitala po uchwaleniu ustawy, 2322 (87%) wyraziło zgodę, 207 (8%) nie było w stanie wyrazić zgody, a 155 (6%) odmówiło
[hasła pokrewne: dentysta wrocław, dentofobia, magnesy ferrytowe ]

Powiązane tematy z artykułem: dentofobia dentysta wrocław magnesy ferrytowe