Przepisy FDA dotyczące tytoniu – pułapki i możliwości

Po ponad półwiecznej debacie i dyskusji prawdopodobne jest, że w nadchodzącym roku Kongres przejdzie ustawodawstwo wnoszące wyroby tytoniowe pod nadzór Urzędu ds. Żywności i Leków (FDA). Status prawny papierosów to prawdopodobnie jedna z najbardziej paradoksalnych historii w amerykańskiej medycynie i zdrowiu publicznym: najbardziej niebezpieczny produkt prawny w amerykańskim społeczeństwie konsumenckim do tej pory praktycznie nie istniał. Wykorzystując połączenie naukowych dezinformacji, intensywnego politycznego lobbingu i kulturowo rezonujących argumentów, że palacze muszą wziąć osobistą odpowiedzialność za szkody, które ponoszą ze swojego produktu, przemysł tytoniowy walczył z wszelkimi próbami doprowadzenia do produkcji, marketingu i sprzedaży papierosów autorytet FDA lub jakiejkolwiek innej agencji federalnej1. Podczas agresywnego konkurowania ze sobą o udział w rynku (zob. historyczne reklamy papierosów), firmy tytoniowe zjednoczyły się w celu zaprzeczania szkodliwościom palenia i wywierania wpływu politycznego na odstraszanie wszelkich poważna forma regulacji. Rzeczywiście, w odpowiedzi na propozycję dawnego komisarza FDA Davida Kesslera z połowy lat dziewięćdziesiątych, że tytoń został uregulowany jako narkotyk, przemysł walczył z zębami, aby odmówić FDA tego autorytetu. Po przedłużającej się bitwie prawnej, w 2000 r. Sąd Najwyższy stwierdził w decyzji od 5 do 4, że FDA nie ma ustawowego upoważnienia do regulowania papierosów. Jeśli agencja miałaby rozpocząć regulację tytoniu, wymagałoby to wyraźnej zgody legislacyjnej Kongresu2 Lucky Strike, około 1930 roku. Szczęśliwy atak zwrócił uwagę na wczesne problemy zdrowotne, twierdząc, że opiekanie oferuje mniej irytujący dym. Wiele wczesnych teorii kancerogenezy podkreślało znaczenie czynników drażniących.
Ze zbiorów Uniwersytetu Stanforda (tobacco.stanford.edu)

Chociaż naukowcy od ponad 50 lat dobrze rozumieją, że papierosy powodują raka płuc i inne śmiertelne choroby, nadal nie mamy przepisów dotyczących zawartości produktu. Nawet teraz firmy tytoniowe nie są zobowiązane do informowania społeczeństwa o dodatkach zawartych w ich papierosach. Nigdy też nie mieliśmy konsekwentnego naukowego monitorowania lub kontroli rakotwórczych smół lub zawartości wysoce uzależniającej nikotyny w papierosach. Co więcej, firmy nadal twierdzą, że są powszechnie uznawane za zwodnicze, nazywając niektóre marki niskotowarowymi , lekkimi lub ultralekkimi , co sugeruje, że przynoszą mniejsze ryzyko.
Wszystko to może się wkrótce zmienić wraz z uchwaleniem ustawy o zakazie palenia tytoniu i ustawy o kontroli wyrobów tytoniowych, zatwierdzonej przez Izbę Gospodarczą i Handlową Izby w kwietniu br. W głosowaniu 38 do 12. Wprowadzonym w lutym 2007 r. Przez wieloletniego rzecznika prasowego ds. Kontroli tytoniu, Henry ego Waxmana ( D-CA), projekt ustawy wzmocniłby ograniczenia reklamowe i zakazy wprowadzania do obrotu wśród młodzieży; wymagają nowych i bardziej widocznych etykiet ostrzegawczych; zmusić firmy do ujawnienia wszystkich składników produktów tytoniowych; i upoważnić FDA do ograniczenia szkodliwych dodatków, a także monitorowania i zmniejszania wydajności nikotyny. Nowy dział agencji, finansowany z opłat uiszczanych przez branżę, wprowadziłby i egzekwował te przepisy
[patrz też: systemy do drzwi przesuwnych mazowieckie, szkolenia dla pracowników biurowych 2017, pracownia emg ]

Powiązane tematy z artykułem: pracownia emg systemy do drzwi przesuwnych mazowieckie szkolenia dla pracowników biurowych 2017